Sunday, November 07, 2010

کیوا، معجزه‌ی اینترنت برای کاهش فقر


كيوا نام بنيادي اينترنتي است با هدف توانمند سازي نيازمند ترين كارآفرينان در سراسر جهان، بكمك تلاش ‏هاي بسيار كوچك فردی‌یِ داوطلبان كمك رسان. ‏
كاري بس سترگ، اما با گام‌هايي كوچك و اقداماتی كه از عموم ما، مردم برمي آيد.‏
‏ بد نيست با آن بيشتر آشنا شويم و... ‏
شايد خودمان هم دست در جيبي كنيم و آستين ابتكاري بالا بزنيم، كه فردا بسيار دير است!‏


کیوا معجزه‌ی اینترنت برای کاهش رنج فقر است. شاید از دست و توان تو هم کاری برآید.
با پیوستن به کیوا، می توان آن را تکمیل و کم عیب تر کرد و به باز توزیع جهانی‌ی ثروت های هر چند کوچک خود و اطرافیان خود یاری رساند.
کیوا شبکه‌ی جهانی و معتبری است به آدرس http://www.kiva.org/ ، برای گردآوری‌ی پول، شناسایی‌ نیازمندترین کارآفرینان، معرفی و عرضه‌ی آنان در اینترنت به تمام کاربران اینترنتی که توانایی‌ی مالی‌ی بیشتری دارند، اتصال هر دو طرف ماجرا به یکدیگر و کمک به انتقال این پول به نیازمند ترین کارآفرینان، چه در ایران و چه در سایر نقاط جهان.
هر کس که وظیفه‌ای برای باز توزیع ثروت بر گردن خود می بیند، می‌تواند در این شبکه وارد شود و پس از اطمینان یافتن از امانت داری ی شبکه، پول خود را شخصا بصورت وام به کارآفرین نیازمندی که خودش شناسایی کرده؛ تحویل دهد؛ روند مصرف پول خود را پیگیری نموده، و آن را باز دریافت کند.
سازمان ها و مجامع مهم و سایت های معتبری همچون گوگل، پی پال، ویزا، یاهو، اینتل، یوتیوب، فیس بوک، لینکد این، اَمریکن اکسپرس، مایکروسافت و استارباکز از این شبکه حمایت کرده و کلیات کار آن را ضمانت می کنند. در عین حال طبیعی است کسانی که بخواهند با کمک این شبکه، به ندای وجدان خود پاسخ دهند، طبعا باید به قدر کفایت، از امانت داری و صحت‌کار عناصر شبکه اطمینان پیدا کنند.

برای آشنایی بیشتر با این نهاد، در لینک زیر ترجمه‌ی صفحاتی از سایت کیوا آمده‌است که خواندنی است:https://dl.dropboxusercontent.com/u/32319997/KIVA.doc

free web counter
free web counter
border="0" ALT="Google" align="absmiddle">